W ubiegłym miesiącu na platformie społecznościowej TikTok mogliśmy obserwować grahamkowy trend. Za sprawą internetowego dietetyka Michała Wrzoska, który promował zbawienne właściwości pieczywa typu graham, użytkownicy wspomnianej platformy zaczęli udostępniać prześmiewcze filmiki z rozmaitymi przepisami kulinarnymi. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby podstawowym i jedynym ich składnikiem nie była grahamka. Niestety… Zabawny początkowo trend szybko utrafił dobry smak, gdy użytkownicy TikToka publikowanymi treściami zaczęli naruszać prywatność syna Michała Wrzoska.
Rekacja internetowego dietetyka wywołała tzw. efekt Streisand. Jest to internetowe zjawisko, które swoją nazwę wzięło od Barbry Streisand. Aktorka w 2003 roku pozwała tytułem Kennetha Adelmana tytułem naruszenia jej prywatności za publikację w bazie 12 tysięcy innych zdjęć fotografii, na której znalazł się jej dom. O co chodzi z „aferą grahamkową” i jaki ma ona związek z „efektem Streisand”? O tym dowiecie się w najnowszym odcinku mojego podcastu!

Adam Stępka
Autor tego bloga. Specjalista public relations oraz ratownik medyczny. W swojej codziennej pracy nie tylko ratuje ludzkie życie, ale także wizerunek podmiotów medycznych.